حجاب و عقل /

 

سوال این است ،چرا نباید در کشور ما مانند کشور ترکیه و یا لبنان که آنها هم مسلمان هستند ، زنان ازادی در پوشش ندارند . با توجه به این که مردم ترکیه از ما ایرانی ها بیشتر به دین و نماز اهمیت می دهند . به عبارت دیگر آنهائی که دین دار هستند دین دار واقعی هستند و آنهائی که دین دار نیستند که دیگر ریاکاری نمی کنند؟ شاید به این سوال این قسمت هم اضافه شود که این طوری مرد ها هم چشم چران نمی شوند و  به زن ها نگاه نمی کنند؟

(از دوستان عزیز درخواست دارم در صورتی که جواب را قانع کننده ندانستند اشکالش را بیان کنند تا باهم هم نظر شویم)

1- اولا این کار مخالف با دستور صریح قران کریم است که می فرماید:

  • ﴿يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا﴾(سورهٔ احزاب-آیهٔ ۵۹)
  • ای پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهای خود را بر خود فروتر گیرند این برای آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند (به احتیاط) نزدیکتر است و خدا آمرزنده مهربان است.

و چون اکثر جمعیت کشور ما مسلمان هستند به همین خاطر ما باید ملتزم به قانون اسلام باشیم.

 

2-دوما آنها از این مخالفت با اسلام ، در زمینه های اجتماعی و خانوادگی به چه چیزی رسیده اند که ما نرسیده ایم؛ جز دوری فرزندان از تربیت صحیح خانواده و افتادن در فضای سنگین تبلیغاتی علیه خانواده ؛ که این تبلیغات ، با هدف خاموش نگه داشتن ذهن های بیداری است که مزاحم  برخی سیاستمداران و سرمایه داران فاسق که اتفاقا باهم یکی هستند ،نشوند. در همین ترکیه که گفته شد ، مسلمانانش مسلمان واقعی هستند ، چرا در مقابل حمایت کشورشان از گروه تروریستی داعش و اتفاقعا مسلح کردن و آموزش دادن آنها سکوت کرده اند مگر جز این است که داعش روزانه صدها مسلمان مظلوم را گردن می زند ، خانه های آنها را ویران می کند. مگر خود پیامبر رحمت نفرموده اند که اگر کسی صدای مظلومی را بشنود و به آن کمک نکند مسلمان نیست . حالا کمک به مسلمانان مظلوم به کنار چرا از قاتل این مسلمانان حمایت می کنند.

 

3- این کار مقدمه بر برخی کارهی اشتباه دیگر است ، چنان که در کشور های دیگر همین اشتباهات به وجود آمده است مانند مراکز فحشا و فسادی که در کشور ترکیه به وجود آمده به طوری که مقداری از بودجه سالیانه این کشور از مالیات زن های بدکاره شان تامین می شود. . یا مثلا مسئله بی غیرتی معنای واقعی خود را از دست می دهد ؛ جالب است مثالی را عرض کنم فیلمی را برای بنده نقل می کردند که خانم یک مردی با مرد دیگری دست می داد، و شعارش هم این بود که ما زن هایمان باهم دست می دهند ولی بی غیرت نیستیم، شما توجه کنید غیرت در نظر اینها این است که زنشان با دیگری فقط رابطه جنسی نداشته باشد، و الا دست دادن اشکال ندارد . البته باز شما می بینید معنای غیرت از همین حد هم گذشته و در بعضی از کشور ها غیرت از بین رفته است و یک بی غیرتی فاحشی به راه افتاده ، که هرکس زن خود را در اختیار دیگری قرار می دهد اما قلم از بیان این مطالب شرم دارد.

 

4-از طرف دیگر چه تضمینی وجود دارد که اگر زنان هر طور که دوست دارند پوشش داشته باشند ، مردان ،چشم چران نمی شوند و یا به طرف فساد نمی روند . پس اگر اینطور هست ، این همه سایت های سکسی و یا مراکز فحشا در دنیا برای چیست ؟ اگر مردان کنجکاو نمی شوند  پس اینها برای چیست ؟ اصلا بگویید چرا در تبلیغ یک کالایی از عکس زن های برهنه و نیمه برهنه را استفاده می کنند؟ اگر تاثیر ندارد پس چرا اینها  این کار را می کنند . قران کریم میفرماید: نفس انسان افراط کار است. به این معنی که هر چقدر به نفس فرصت بدهی  او باز بیشتر پر رو تر خواهد شد. مثلا انسانی که در اوایل با نگاه کردن به نا محرمی سیر می شد بعد از مدتی جز با رابطه داشتن سیر نخواهد شد  . و اگر به این هم رسید باز دلش چیز دیگری را خواهد خواست.

 

5-انهائی که به ما دیکته می کنند و می گویند باید زنها در پوشش هر طور که می خواهند آزاد باشند، پس چرا در کشور های خودشان  اجازه نمی دهند دانشجویان مسلمان با حجاب وارد دانشگاه بشوند . اگر آزادی معنایش آزادی در پوشش است پس چرا خودتان در کشورهایتان محجبه ها را از حجاب منع می کنید ؟

 

6- چون قانون کشور تاکید بر حجاب دارد و همچنین ،چون اکثریت کشور ما مسلمان هستند ( در حدود 98 درصد) و دین اسلام با فوائدی که برای حجاب وجود دارد آن را لازم دانسته ، پس ما هم قانون اسلام را رعایت میکنیم.


نظرات شما عزیزان:

حجت اله عرفانیان
ساعت9:15---6 ارديبهشت 1395
امروز وارد اسانسوری شدم 4 خانم بی حجاب سینه دریده فکل خمیده سایه کشیده آسانسور نرفت که نرفت همه به من نگاه کردند که شما اضافه هستی من بیرون رفتم بازم آسانسور نرفت همه آمدند بیرون من رفتم داخل با سه مرد دیگر آسانسور حرکت کرد فهمیدم همه را برق می گیره مارا چراغ موشی کجا آزادی نیست بنظرم فقط در ایران آزادی بی حجابی رواج دارد در کشورهای دیگر از این غلطاء جرات نمی کنند بد حجاب باشند

MOHAMMAD B
ساعت18:35---29 فروردين 1395
سلام،از مطالبت خیلی بهره بردم و علمم راجع به حجاب بیشتر شد،لطفا به وبلاکگ منم بیا و نظری بده


حافظ قرآن
ساعت11:01---29 فروردين 1395
مطالب خوبی در وبلاگ مشاهده میشه
اجرتون با خانم فاطمه زهرا(س)
فقط به نظر بنده کتاب آیت الله آملی
زن در جلوه جمال و جلال در زمینه حجاب فوق العاده است. میشه از مطالب این کتاب هم استفاده کرد.
اجرکم عندالله
وفقکم الله ان شاءالله


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فلسفه و کلاماخلاق و تربیت
برچسب‌ها: حجاب ازادی فلسفه حجاب حجاب در ایران

یک شنبه 29 فروردين 1395 | 1:5 | محمد . ش |